Wednesday, September 29, 2010

Puff blueberry ngan puff mix vege sausage

Menu semlm waktu berbuka puasa sunat syawal..saya masak Puff blueberry ngan mix vege n sausage puff. Saya tengok blog kak Hana dan blog kak ira nampak menarik dan sedap. Memang menarik dan sedap. Saya guna kulit pastry kawanku yang memang best. Nak buat pun senang, boleh refer kat blog kak Hana, siap ada step by step lagi. Saya punya simple jer, saya ada blueberry filling letak kat atas kulit puff (ikut step yang macam blog kak hana). Untuk mix vege n sausage puff tur, saya amik satu keping kulit puff, letak sausage yang dipotong (ikut suka nak potong stail mana pun), amik sedikit mix vege letak atas nyer, pastu letak sikit keju yang di parut( kalau ada, kalau takde tak letak pun tak per), picitkan mayo dan bakar dalam oven selama 20 minit. suhu oven 175 darjah celcius.

Set menu berbuka puasa, Sempoi siakap stem, ngan sayur campur ngan tahu telor goreng.

No comments:

Post a Comment